Friday 20 April 2012

tekanan seorang lelaki!


detik berganti saat, saat beganti minit dan minit berganti jam, rakan2 yg dlu same skolah same kelas, same-same beringus (terutamenya pompuan) semua dah kawin n beranak pinak, sedar tak sedar, cepat betul, murah rezeki kawan2 pompuan aku(mmg subur) dan laki dah buktikan kejantanan drg, gua tabik!
 tp aku masih stdy, peh pressure kot,hahaha kawan2 lain sume dh bina kehidupan dorang masing2, dah ade masjid siap imam makmum bilal sume ckup, tp aku, masih makmum di masjid keluarga bapak aku, mane tak pressure, 
tp bile direnungkan kembali, sebenarnya ada baiknya begini, elok lah aku bina hidup aku dulu, karier, dan paling penting tolong parents aku membesarkan adik2 aku yg 4orang lg tu, then setel sume baru lah pikiaq menatang2 tu sume,
 biase lah tgh2 kehidupan remaja lelaki yg bujang trang tang-tang mmg la tepikir nak bende2 sume tu, nak ade awek la ape la, bini la, ngan kehidupan penuh ngan program macam2 ni, sebenarnya elok lah takde, sebab wat sedih awek tu je, mase tok die takde, nk msg ke, nak kuar ke, bz ke padang jek keje nye, wat porak peranda je, dpt yg phm tu alhamdulilah la, tp bedasarkan permerhatian aku pd kawan2 seperjuangan yg lain, mmg 70% gundah gulana gak la awek2 dorang,haha pe2 pun good luck all brothers! (ni bukan ayat jeles keh) bukan ape dalam 4tahun ni, ade gak pengalaman nak ayt awek itu ini, tp bile dah odway nak ke arah tu, aku takleh nak commit, n drg pun cam tekanan je, so aku pikir2, baik lah mencegah sebelum mengubati, ade baik buruknya la, yg baik nya, ade je org kite nak share masalah, suruh basuh baju ke, nasihat kite ke, control kewangan ke, ape2 ke la kan, bukan sume nye buruk, 
jadi kesimpulannya di sini, takyah la pressure ngan bende2 ni sume, sebab watpe nak ikut orang, ikut diri sendiri, design n coraklah hidup kite sendiri, sebab berjayanya atau gagal nya hidup kita ni di tangan kita bukan org lain, sekian  mambaa peace yo!

No comments:

Post a Comment