Tuesday 24 April 2012

Santau

santau? aku tak nah kene, tp tau la serbe sikit, sebab kawan2 aku ade yg kene, n ayah aku sendiri pun kene, peh seksa kot,, isau je klu kne, bahaye kot menatang ni, so semalam aku baru borak ngan kawan aku name dirahsiakan dan aku gelar die "M", dia pernah disantau org mase die di sabah, mamat ni dak sabah, die ckp klu kat sabah santau menyantau ni perkara biase, klu takat tgk bola api terbang kt udara tu perkara biase, itu bermakna org mengantar santau, dasyat2,,

okeh cerita nye begini, M mse tu berusia 15 tahun camtu, skg dah tua bangke dah, mcm biase bile malam die ngah setting mood nak tidor, baring2, pusing kanan, pusing kiri, pastu tetibe langsir tingkap bilik die terangkat, terbang menerbang, mcm ade angin tiup kuat, die pun pelik, tingkap tak bukak pun, n dlm 5minit gitu, tibe ade satu lembaga baju putih kuar pelahan2 dari tingkap tersebut, slow je, tembus tingkap tu, power gile! rambut panjang, muke tak npk, badan die ade la sebesar budak laki umur 12tahun, pastu lembaga tu masuk n ngilai2, cam org gila, pastu slow2 die dtg menghampiri M, ketika tu M takleh bergerak, keras, nak ckp pun takleh, apatah lg jerit, keras je, lembaga tu semakin dekat, dlm hilai taw lembaga tu dtg terus menghadap muke M, dan sambil ngilai die mencium2 muke M, M tak mampu nak buat ape, hanye boleh nangis je, muke tak npk, tp npk mate merah je, 3hari bende ni tejd n die g tanye nenek die, pastu nenek die bwk berubat, bile selidik2 rupenya ade org nak santau ayah die, tp tekne ke anak, ayah M ni kontraktor, so ramai lah musuh yg dengki kat ayah die,
 kesiann membe aku nih, n mmg power btl die nye pengalaman, klu kite tgk hantu dr jauh mau nye lari lintang pukang, ini kan depan mate, mau tekencing dlm suar,hahaa,,  tak laluu, moge dijauh kan lah bende2 ni, tak sanggup aku, 
 mcm bapak aku kne, jd kurus kering sebelah badan, tak leh angkat tangan sume, then malam  bile nak tido kuar bayang anjing itam, babi hitam, n muke2 hantu yg menyeramkan, then g berubat sane sini alhamdulilah dah sembuh, uztad yg berubat ayah aku tu ckp ade org hantar, hanye melalui salam, ptut la sebelah kanan je, power btl salam je leh anta kan, mcm2 care, isau lak aku nak salam ngan org pasni, n kes ayah aku tu klu tak brubat, lame2 jd lumpuh sebelah badan, ape la dengki nye org kat bapak aku ni, bkn org kaye pun, bkn ape pun nak dengki2, harap Allah saje yg membalas kejahatan org tu,
okeh sekian saje celita ini hali, babai mamba peeacee!!

No comments:

Post a Comment